Projekt zrealizowany w Muzeum Holocaustu Auschwitz to przykład trafnego w kontekście takiej przestrzeni użycia środków wizualnych – zarówno architektonicznych jak i typograficznych. Cała ekspozycja przedstawia historię Holocaustu w byłym nazistowskim obozie zagłady. Wystwa ma na celu wywołanie refleksji u odwiedzających i skłonić do refleksji nad tragedią.
Zastosowaną typografię można określić jako transparentną ponieważ nie generuje dodatkowych znaczeń, a mimo to uwydatnia treść, która jest do przeczytania. Ta prostota i minimalizm środków sprzyja konemplacji, a nie rozprasza ilością efektów wizualnych.
Na ekranach podwieszonych do sufitu wyświetlany jest ten sam, zmultiplikowany obraz, zarówno w postaci zdjęć jak i tekstów.
Nad wystawą pracował zespół złożony z architektów, specjalistów od dźwięku oraz projektantów komunikacji wizualnej (http://alisagoikhman.com/projects/auschwitz-jewish-pavilion/).
Nad wystawą pracował zespół złożony z architektów, specjalistów od dźwięku oraz projektantów komunikacji wizualnej (http://alisagoikhman.com/projects/auschwitz-jewish-pavilion/).
źródła zdjęć:
1–4: http://alisagoikhman.com/projects/auschwitz-jewish-pavilion/
5–7: archiwum prywatne T. Bierkowskiego
5–7: archiwum prywatne T. Bierkowskiego
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz